So the fashion month has ended but there are still fashion shows and presentations I attended and which I would like to talk about.
One of these is Philpp Plein show, which was extremely sexy and exciting with an mysterious and fascinating atmosphere.
The show was opened by the spectacular Grace Jones, wrapped in a silk quilted stole and a strange headpiece, she sang moving languidly on the catwalk for then to leave the space to the models who walked the runway adorned with precious jewels and sexy dresses in an enchanted forest full of trees by twisted branches and black ravens.
Every item in the collection, as they were dresses, coats, pants or sweaters, were a real jewel of luxury embellished with crystals. The collection was maintained in a limited range of colors like black, gray, burgundy and pure white and camel with some animalier and camouflage accent. But at the same time the designer has spaced more in the choice of materials he used, starting from the simplest ones like wool and jersey to most precious as silk and chiffon for evening dresses, leather for biker jackets and skinny pants, and then fur.
It ‘s the first time I had the opportunity to participate at Philipp Plein fashion show, and I must say it was a pleasant surprise. See the clothes in a showroom or in the shop is a whole other thing to watch the show, where thanks to atmosphere, installations and music you can better understand what inspired the designer and understand the creative process of collection.
The show was followed by an after party with a little performance by Grace Jones and DJ set by Marcelo Burlon.
Ormai il mese della moda si è concluso ma ci sono ancora sfilate e presentazioni a cui ho partecipato e di cui vi vorrei parlare.
Una di queste è quella di Philpp Plein, più che sfilata è stato un vero e proprio show estremamente sexy ed emozionante con un atmosfera misteriosa ed affascinante.
Lo show è stato aperto dalla spettacolare Grace Jones che avvolta in una trapunta di seta e un strano copricapo ha cantato muovendosi languidamente sulla passerella per poi lasciare lo spazio alle modelle che hanno sfilato adornate da preziosi gioielli e abiti sensuali in una foresta incantata piena di alberi dai rami intrecciati e corvi neri .
Ogni capo della collezione, abito, cappotto, pantaloni o maglioni che siano, è un vero gioiello di lusso impreziosito dai cristalli. La collezione si è mantenuta su una gamma ristretta di colori come il nero, grigio, bordeaux e il bianco candido senza rinunciare a qualche accento animalier e camouflage. Ma nello stesso tempo il designer ha spaziato molto nella scelta dei materiali utilizzati partendo da quelli più semplici come lana, jersey a quelli più preziosi come seta e chiffon per abiti da sera, pelle per pantaloni skinny e biker jackets e infine pellicce.
E’ la prima volta che ho avuto modo di partecipare alla sfilata di Philipp Plein, e devo dire che è stata una piacevole sorpresa.Vedere i vestiti in uno showroom o nel negozio è tutta un’altra cosa che assistere allo show, in cui grazie all’atmosfera, alle installazioni e alla musica puoi comprendere meglio ciò che ha ispirato il designer e comprendere il processo creativo della collezione.
Alla sfilata è seguito l’after party con un piccolo concerto di Grace Jones e dj set di Marcelo Burlon.
ph credits: Philipp Plein
No Comments